Tuesday, July 24, 2007

Back to uni

Uni started again this week after a month of holidays. Quite pleased with my subjects this semester, but I am not too happy about one of my lectures being held at 8am Monday morning. I can see myself going to many of those, especially since it's a one-hour lecture and the only thing of the day.


Anyway, didn't do much over the holidays. Queensland has had one of the coldest winters anyone can remember with temperatures hitting the extreme low mid-day temperature of 16 C. I must admit it was two rough weeks. Luckily it wasn't like that all the time, and I tanned quite a few times on my balcony. Also did some day trips to scenic places, read Harry Potter and I don't know how many movies I've watched over the last month (did I mention that going to the movies here is about 5 dollars - 30 kr - a pretty affordable activity).

Visited a Medieval festival in the middle of July. It was pretty good stuff with people in costumes, sword fighting and Turkish oil wrestling. They also had markets with clothing, jewelry swords and armours, but the most popular (and also very dangerous) they sold were wooden swords. I think every kid in that place had one and they were all running around, fighting each other. I had to jump out of the way more than once to avoid these little monsters.



Vas had his graduation seremony the week before uni started. It was pretty amazing stuff with the funky academic dress, hat and the pompus seremony. Never seen uni dish up so much free food or drinks either=)

7 comments:

Anonymous said...

Kjære Hege.Du opplever mye kjekt sammen med Vas.Litt av en ungdomstid du har.Du så stilig han er med kappe og hodeplagg.Jeg er gla på dine vegne.Her pøsregner det som vanlig.med 11gr.Det har regnet nesten hele sommeren.Stig var knallbrun da han kom fra Syden igår.Atle er jo i England.Hils Vas.Hilsen mormor.

AnneGro said...

Lykke til med neste semester. Her har vi passert midtsommer, og stort nærmere kakaovær skal det vel noe til å komme. Gratulerer til Vas. klem fra mamma

Cathrin said...

futti grisen, når eg lese dette friste d nesten å fullføra vgs, å komma meg ut i verden, men eg tror eg droppe d... eg vente ennå på sommeren eg... men i går begynte eg på jobb igjen, full rulle på hana sfo... har ennå 3 uge igjen te eg begynne på fritidsklubben igjen då, så eg har litt tid å nyta en eventuell sommer... jaja du får kosa deg masse, så sga eg prøva å hålla meg oppdatert.. ka ti e du i gamlelandet igjen då?? tenkte eg sgo prøva å få te någe me gamleklassen....

Unknown said...

Heia, e nok ei stonn te eg returnere te heimlandet. blir nok mest sannsynligt juni neste aar=)

Cathrin said...

aha....jaja d va jo ei stonn te

Anonymous said...

Ein dag du bjynne 8??? Ein dag?? Kun ein dag??? Gå og legg deg, og syns synd på meg heller!

maria
;)

Anonymous said...

Sier det visst hver gang : Du har en svelling time (heter det det på engelsk tro?) Lurer på om du får en så stilig avslutning på studiet. Tror hatten vil kle deg. Her fyrer vi, men sommeren kommer nå, skolen starter i morgen! hatt en kjekk sommer med tur til N.Trøndelag som høydepunkt. Hilsen f.mor.