Sunday, August 26, 2007

Ekka tid

Fra 9 te 18 August va det Ekka tid igjen. The Ekka starta som et landbrugshow i 1876 og har holdt kogen itte det. E nå ein sære blanding av kuer, gresskar, shopping, mad, tivoli, show og diverse konkurranser. Sist år va eg innom på ein lørdag, og der va bare heilt sygt me folk. Så i år valgte eg fornuftig nok fredag formiddag, mens flesteparten va folket va på skole og jobb.

Influensan har herja i Australia og mange holdt seg vekke fra the Ekka på grunn av det. Syns nå det virka litt hysterisk å isje gå på grunn for smittefare, de delte tross alt ud våtservietter og ansiktsmasker te de så ville ha det. Kan sje akkurat sei eg såg någen så vaste rundt med de ansiktsmaskene, men men...

Brisbane har ein offentlig fridag i forbindelse med Ekka, så me bestemte oss for å dra te det Sunshine Coast (så e et kystområde nord for Brisbane) og ha piknikk på ei strand der. Plukte jordbær på et "sjølplukk" jorde på vei opp og det heila kunne blitt rektigt så idyllisk visst det isje hadde vist seg å bli årets kaldaste dag. Der regnte og blåste - og poenge her e at der regne ALDRI. Absolutt ALDRI. Der e tørke. Der regne sje. Sånn e det bare. Men der regnte altså på denne onsdagen, og der har forsatt å dryppa siden. Dammane har visstnok fått såpass mye regn at de tror de kan utsetta vannrestriksjoner på level 6 med tri måneder. Jej!

8 comments:

AnneGro said...

Hesteinfluensaen i Australia var et av hovedoppslagene på nyhetene her søndag kveld. Så det må jo være ganske så alvorlig:)

Anonymous said...

Se opp for hesteinfluensaen. Så på tv at den herjer Australia. Hatt to dager med 24 grader og takker for det. Du får tydeligvis med deg det meste. Har vært i oslo på klassetreff! Mange oldiser som jeg ikke kjente igjen. Klem farmor

Anonymous said...

Hei Hege!
Jone sier: Hvordan har du det? Det ser kjekt ut på bildene.
Ida Sier: Kommer du snart hjem - jeg savner deg masse. Du må ikke bli der borte for alltid, du kan jo ta med deg Vas til Hana, det blir sikkert kjekt.
Tanten sier: Kos deg masse, og få så mye du kan ut av oppholdet!

Unknown said...

Heia, her e det varmt, nesten 30 grader. Har bada ein del i det lokale badebassenge i det sista. Komme nok hjem te neste sommar. Då har eg bestilt knallvær.

Anonymous said...

Kjære Hege.Jeg ser du har det kjekt.Det gleder meg.Du er jo veldig langt vekke da.Men jeg regner med Vas tar godt vare på deg.Nusse har fått en liten kattekompis,en skjønn liten svart en som er i hagen deres.Sender deg snart en pakke.Hva ønsker du.Var Hennes katalogen noe å se i? Klem fra mormor.

Anonymous said...

Hennes-katalogen måtte vel ver någe for deg, Hege?

Anonymous said...

hei, nå har jeg ventet lenge på nytt fra deg. Hører du har hatt tann problems. Håper no visdom er att!! Høst, men 12-14 grader flott for oss som nesten ikke har hatt sommer .Høstferien går til Lyngdal. Håper du skriver litt snart. Veldig moro å lese om alle opplevelsene dine. mats hilser. har han i heimkunnskap.Hilsenfarmor

Anonymous said...

koffor legge du isje ud bilder av kor brune du e? du må vel bli ganske brune når dokk bare har sol? haha