Thursday, February 08, 2007

4 Days in Sydney

I love Sydney. It truly is a great city with lots of nice buildings, parks and turisty stuff to do. I guess one of the reasons I prefer it to Brisbane is that it's closer to the sea. Brisbane has its rivers, but it's not quite the same. Left Brisbane freakishly early Friday morning (the plane left at 7am and I'm still trying to recover from that horrible experience). Spent most of Friday walking around in the city eating ice cream, visiting the opera house, etc.

Visited a a Greek friend of Vas in the evening. I think I'll never quite get over these people's fridges... They had like 4, all filled with all kinds of goodies. Coming from a home where the selection in the fridge consisted of some jam and cheese and sometimes milk; this was truly an experience.

Saturday was a friend of Vas's 21st. Turning 21 is a big deal here, and this girl had a rather big party with family and friends. Almost all of them were Greek, and so was a lot of the music and food. I refused to join in on any traditional dancing. I haven't abandoned my Viking pride.

Sunday we took a ferry to Manly. Very pretty place with scenic walks and beaches. I had my first triple cheese burger from McDonald's there. Mmmm... Ate ice cream, and more ice cream and even more ice cream.

Monday we went to Bondi beach, a quite well known beach. Paris Hilton was observed there not too long ago. I know, very exciting. Had calamari and chips for brunch by the sea. Went for a walk along the beach before we ended up in a posh shopping centre where we spent our last hours in Sydney.

9 comments:

AnneGro said...

Dette hørtes jo bare fristende ut. Nyt studentlivet:)

Anonymous said...

Hei hei, for en flott side, ser ut som du har det kjempe aller tiders i Australia. Mammaen din gav meg blog linken til deg (jobber sammen med henne). Ha et fantastisk opphold. Har aldri vært i Australia, men det ser skikkelig spennendes ut. Enjoy:o) Hilsen Mette

Anonymous said...

WTF med de kj;leskapene der!!
Jaja, da var jeg og down under :) kom til wellington ig[r etter en GRUSOM tur fra stavanger. brukte 4 d;gn p[ den turen, men n[ er alt bra n[ :D

nettkafeer er jo kjempebillige her, men kanskje det er fordi de ikke har tre siste bokstavene i det norske alfabetet ;) Vurderer litt [ lage en blog selv n[, skal se p[ det n[r pcen min kommer i posten. Fikk bare med meg halvparten av den teite bagasjen min pga teite regler jeg ikke har h;rt om.

Sneiks, hilsen Paal, the new zealander :)

Unknown said...

Kuli Pal,
eg drive me lobbyvirksomhet for a fa te ein tur te New Zealand i lobe av de neste mandane... De andre virka ganske gira pa skitur, men d va vel strengt tatt isje d eg hadde planer om. Uansett, kos deg!

Anonymous said...

kjære hege.så kjekt du har det.som en drøm.varmt og godt og mange opplevelser.her er det 4 kuldegrader og snø.skulle gjerne byttet.nå skal jeg opp å gi nusse snadder før jeg bærer ham ut.han går nok ikke selv.hilsen mormor og morfar.

Unknown said...

Stakkar Nusse, han e sje designa for sanne grusomme verforhold. koffor ma an beras ud? kan an sje bare fa ver inne?

Anonymous said...

da jeg lukket opp døren hos dere kom nusse så fornøyd fra atle sitt rom.han hadde nok tilbrakt natten i en god seng.huset var jo tomt hele helgen.lurer på om hankjente nusselukt,atle.mormor.

Unknown said...

Hahaha... Loye.

Anonymous said...

He-he.. Måtte flire av den beskrivelsen av kjøleskapet te mor din. Kunne tro det va mitt du snakkte om :) Kjekt å lese om opplevelsene dine Down Under.

Hilsen Ellen, søster te Inger.