Wednesday, April 25, 2007

Anzac Day

Offentlig helligdag i dag. Wikipedia gir denne forklaringen:

Australia and New Zealand commemorate the ANZAC Day holiday on 25 April every year to remember members of the Australian and New Zealand Army Corps(ANZAC) who landed at Gallipoli in Turkey during World War 1.

Va någe paradegreier i byen, men gikk sje og såg på det. Derimot lagte eg, Vas og Liam Anzac biscuits, ein kjeks mødrene sendte te soldatsønnane i utlande. De va visstnok redde for at maden isje va næringsrige nok for de kjære badnå, så omtrent det einaste så holdt seg lenge nok te å frakta med båd va denne type kjeks. Se, så huslige eg e! Og nei, eg har isje klipt håre... Det e bare i hestehale. Kjeksene va forresten kjempegoe.

7 comments:

Anonymous said...

Blondi du va blitt då? Fint, asså=)

AnneGro said...

Du imponerer stadig på kjøkkenet, god opplæring fra heimen antar jeg:)

Jeanett said...

Flinke du e :o) Såg godt ut!

Anonymous said...

hei'
deilige kaker. Hadde du dem iet knytte over skulderen. Waltzing Mathilda osv.? Fin på håret! Hvordan går det med studeringa?F.mor

Pål said...

mmm, cookies....

Unknown said...

Knytte øve skulderen? Hmm, burde eg ha hatt det? Får huska på det neste år. Studeringå går fint det.

Anonymous said...

Kjære Hege.De kakene skulle jeg hatt nå til søndagskaffen.De ser herlige ut.Nusse ser bedre ut.Jeg har kontrollen.Nå sitter jeg og kaver med ny Sony Ericsson moil jeg fikk 10 mai.Jeg må visst bare gi opp.Nokia var enklere.Her er det 13gr og grått.Ha det godt,Hege.Lekkert hår forresten.Savner deg.Hilsen Mormor.