Thursday, October 26, 2006

Mission Ikea

They opened up a new Ikea store in Brisbane today, 4 times bigger than the older one. With heaps of great offers, like a 9 dollar foot stool, we had to make the trip. Sadly enough we weren't the only ones that had that idea. The car park was full when we got there, so we were redirected to a field pretty far from Ikea.

They had shuttles going to and from this field every 20 minutes. We reached Ikea after a bit of waiting, which by the way looks pretty much like Ikea at Forus, and the shopping could start. There were not an uncomfortable amount of people, but I don't think it would have been a day for my mother to visit the store.

Ate Swedish meat balls and has lots of free samples of Daim, sånn kaga me gule krem, Balerina and Sangrina cookies. Foods you can't really get in Brisbane. So that was cool. Had a pretty nice day. Seeing some of the staff dressed up in cheap copies of the Swedish bunad almost brought me to tears. Not...

9 comments:

AnneGro said...

Du har helt rett, takk og lov at jeg ikke var med på den øvelsen. Hva er kursen på 1 dollar?

Unknown said...

1 dollar = 5 kr

Anonymous said...

jasså, ikea. der sko eg våre å handla svenske kjøttbullar.du skal få komla når du kommer hjem på ferie.her er det øspøs regn.12gr. mormor.

Anonymous said...

komla med dott i persokkrossen også!! Høres ut som du har det bra.
Her tipper alle Viking bor og ned.
Skjebnedag søndag.

Anonymous said...

jone og ida og farmor hilser.vi har sovet 2 netter.her.vært leenge oppe.pøsregn 1o gr.

Unknown said...

Viking - wooooooo!
Må nesten sei eg blei litt engasjerte når eg leste om Vikingkampen.

AnneGro said...

litt engasjerte? Du skulle bare vite hvordan vi har hatt det de siste ukene. Jeg turte ikke engang planlegge for pizza etter kampen fordi de 2 forrige gangene vi bestemte at vi skulle ha pizza etter kampen så tapte de...

Anonymous said...

jaujau, snart min tur til å dra down under og. Bestilt flybilett og greier, reiser 7 feb. Ingen ikea på NZ men jeg skal overleve :P


// Pål

Anonymous said...

heihei..
bra du har det fint der nere....og at vere e paraplyver... her har me den sista ugå hatt 50cm med snø..tenk det.. hadde du vil likt.:P

jaja.. kosa deg me eksamen...eg ska kosa meg me og slappa av, holde på med hundekjøring i snøen og spela ballspell....:P